• |

Vakıf Dernek İşlemleri

Dernek İktisadi İşletmesi Yeni Kayıt

İncele

Dernek İktisadi İşletmesi Yeni Kayıt

 

GEREKLİ EVRAKLAR

1) Dernek tüzüğünün aslı veya noter onaylı örneği (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

2) Derneğin faaliyette olduğunu gösteren resmi belge - Valilik veya Kaymakamlıktan, Dernekler Masasından alınacak ( 1adet asıl - 1 adet fotokopi)

3) Noter onaylı Dernek İktisadi İşletme Açılış Kararı (1 adet asıl - 2 adet fotokopi)

4) Ticari işletme kurulabilmesi için resmi bir makamın izni gerekiyorsa, izni gösteren yazı

5) İşletmenin açılışına dair kararı alan organın; görev süresinin dolmadığını teyit eden; en son seçim veya atamayla ilgili noter onaylı genel kurul kararı (1 asıl - 1 fotokopi),

6) İşletmeyi temsile yetkili kişilerin Ticaret Sicili Müdürlüğünde düzenlenmiş unvanı altında imza beyannameleri (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)

7) Dernek Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)

8) İktisadi İşletme için potansiyel vergi numarasını gösteren Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)

9) Odaya kayıt için; Hükmi Şahıs Kayıt Beyannamesi

10) Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

 

NOT: http://mersis.gumrukticaret.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor. 

Vakıf İktisadi İşletmesi Yeni Kayıt

İncele

Vakıf İktisadi İşletmesi Yeni Kayıt

 

GEREKLİ EVRAKLAR

1) Vakıf senedinin aslı veya noter onaylı örneği (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

2) Vakfın tüzel kişiliğinin devam ettiğini gösteren resmi belge ( 1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

3) Vakfın bir ticari işletme kurulabilmesi için resmi bir makamın iznine veya onayına bağlı olduğu hallerde, bu izin veya onaya ilişkin belge (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)

4) Noter onaylı Vakıf İktisadi İşletme Açılış Kararı (1 adet asıl - 2 adet fotokopi)

5) İşletmenin açılışına dair kararı alan vakıf yöneticilerinin bu göreve seçilmelerine ilişkin yetkili organ kararının noter onaylı örneği (1 adet asıl- 1 adet fotokopi)

6) İşletmeyi temsile yetkili kişilerin Ticaret Sicili Müdürlüğünde düzenlenmiş unvanı altında imza beyannamesi  (1 adet asıl-1adet fotokopi)

7) Vakfın vergi dairesi görüntüleme belgesi ( 1adet asıl - 1 adet fotokopi)

8) İktisadi İşletme için potansiyel vergi numarasını gösteren Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)

9) İşletmeyi temsile yetkili kişilerin fotoğrafları (2 şer adet)

10) Odaya kayıt için; Hükmi Şahıs Kayıt Beyannamesi  

11) Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

 

NOT: http://mersis.gumrukticaret.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor. 

Belediye Ticari İşletmesi Yeni Kayıt

İncele

Belediye Ticari İşletmesi Yeni Kayıt

 

GEREKLİ EVRAKLAR

1) Belediye Meclisince, ticari işletmenin açılmasına dair alınmış noter onaylı karar (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)

(Açılış kararında ticari işletmenin unvanı (..............BELEDİYESİ (işletme konusu yazılacak) İŞLETMESİ), adresi, faaliyet konusu, ayrılan sermayenin miktarı ve işletmeyi temsile kimin/kimlerin ne şekilde (münferiden veya müştereken) yetkili olduklarının gösterilmesi gerekmektedir )

2) İşletmeyi temsile yetkili kişi/kişilerin işletmenin Ticaret Sicili Müdürlüğünde düzenlenmiş unvanı altında imza beyannameleri (1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

3) 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 71’nci maddesi uyarınca Çevre ve Şehircilik Bakanlığının izin yazısı (1 adet asıl - 1 adet fotokopi )

4) Belediyenin Dairesi Görüntüleme Belgesi ( 1 adet asıl - 1 adet fotokopi)

5) İktisadi İşletme için potansiyel vergi numarasını gösteren Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)

6) İşletmeye atanan yetkililerin fotoğrafları ( 2 şer adet)

7) Odaya kayıt için; Hükmi Şahıs Kayıt Beyannamesi

8) Yeni Kayıt Talep Dilekçesi

 

NOT: http://mersis.gumrukticaret.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.   

Vakıf Dernek - Aydınlatma Metni İndirmek İçin Tıklayınız ( PDF DOSYASIDIR )

150.81KB